ovanligt

Har vart duktig nu, städat, vattnat å sånt, väntar på att klockan ska bli tolv, så jag kan hämta Kian på dagis. neah bara sover, sover å sover, fast dte är ju dte mesta bebisar gör.

Å när allt är så lungt å skönt, å man typ inte har något att göra, så blir jag enormt sugen på allt, skiter nog snart i det. Å läste nånstans att dte tar två år att bli av med ett sockerberoende. men två år? Fast jag behöver ju inte bli av med det helt, bara lära mig att kontrolera det. Att kunna ha saker hemma, utan att jag äter upp det. För just nu går det inte, jag äter tills dte är slut, även om jag mår illa, då pausar jag bara lite, sen fortsätter jag. kan lätt äta 400 gram choklad på en gång, utan problem eller ett kilo lösgodis, utan problem, Å jag tror inte dte är så bra att äta flera kilon i veckan...

Fick min lön idag, å då hade dem inte dragit någon skatt alls, blir så irriterad, att det alltid ska vara fel,. Så fick som vanligt ringa och klaga, då sa dem att jag tjänar för lite, jag hade ju bara jobbat 9 timmar, å då behöver man inte betala skatt. Blir så sur för jag är ju föräldraledig med, hur många försörjer sig på att bara jobba 9 timmar?. Å helt plötsligt var dte jättekrångligt att lägga in så att dme skulle dra skatt, fick förklara för henne hur hon skulle göra och varför, och öbertala, men löste sig till slut iaf. Lönen hade iaf höjts med över tolv kronor i timmen, det var ju nåt positivt iaf. eller dte är ju pisitivt att slippa betala skatt med, men har ju ingen lust att få restskatt sen bara för att dem inte tycker att jag behöver betala skatt.

Så skönt att Marcus bara jobbar tre dagar den här veckan, massa ledigt tillsammans, han jobbar ju nromalt fyra, är ju alltid föräldraledig på fredagar. Så jag tar ju bara ut föräldraledighet tis,ons, tors. Förlorar ju självklart massa pengar på det.  men är hellre fattigare, med massa tid ihop istället. Å bättre för barnen när de är små.
Å jag har ju ändå så löjligt låg föräldrapenning, men så är dte ju när man väljer att skaffa barn tidigt och kombinera dte med att studera, då får man ju lägsta ersättning, eftersom att studier inte kompenseras på samma sätt som jobb. Tyvärr

Kommentarer
Postat av: Sandra

Man kan nog gå ner med äppelcidevinäger ja, det tänkte jag inte på.

Sockerersättning har inga kalorier och används av diabetiker. Kan vara ett toppenalternativ till t ex te, egen oboy eller om du känner för att baka.
Blir lite enklare att sluta äta godis om du vet att du har ett annat alternativ som du kan udda dig då och då. Och kan bli enklare att lämna Marcus godis ifred om du vet att du har ditt "eget".

2008-03-27 @ 15:02:36
URL: http://sandravictorias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0