Godmorgon

Neah vaknade 6.15, försökte få henne att somna om, strax efter kommer kian in, han kryper oxå upp i sängen jämte mig. Så dte blir trångt men mys i sängen, Kian går igen efter ett tag å vi somnar om, tjugo i åtta kommer han igen å säger att nu är dte faktiskt morgon å att vi ska gå upp. Så, så blev dte med den sovmorgonen som jag hoppats på...

Drar mig motvilligt upp ur sängen (marcus får äran att ligga kvar) och äter frukost tillsammans för en gångs skull ute i köket. Sedan frågar jag Kian om han tror påskharen har vart här i natt.
Ja, å kanske gett mig en banan i mitt ägg, svarar han då.

Jag säger att jag tror påskharen har gömt äggen i vardagsrummet, så vi går dit, han letar snabbt upp äggen ett till honom å ett till Neah. När han öppnar dte å inser att det är godis, lego och pokemon ägg däri blir han helt överlycklig:image2

I Neahs var det en bitringgrej och en napphållare och hon blev lika glad.

Nu gäller dte bara för mig att försöka låta hans godis vara ifred, brukar ju annars vara jag som äter upp allt hans lördagsgodis. har ju sagt till honom att han inte får äta, å lydigt gör han som jag sagt. Dock har jag smygsmakat några bitar. Men har ställt in dte på hans rum så att jag inte ska kunna äta mer. är så trött på mitt sockerberoende, fast Marcus är nog ännu tröttare på det, eftersom att vi aldrig kan ha något hemma. I så fall måste han gömma dte i bilen, annars äter jag upp dte på en gång. Ibland önskar jag att jag gick upp i vikt av det, för då kanske jag hade kunnat sluta. men hur mycket jag än äter så går jag ju inte upp, inte något alls.

Kian klädde ut sig till påskkärring med Neahs snuttefiltar igår;
image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0