Onsdag

Lördagen blev trevlig
Vi åkte hem till madde å marcus
Lagade mat ihop, eller jag lagade den å madde fick ta disken
Hade tänkt fixa allt, men glömde bort det
så dålig jag är
Aja, vi hade trevligt iaf å barnen lekte med varandra å hade kul
Alvin har blivit så söt nu å så go,
Å varje gång man tittar på honom så känner man ett starkt bebissug
Jag som verkligen inte alls ville ha fler barn,
Å fler barn vet jag inte om ja vill ha, bara en sån liten söt bebis
En liten pojke till
fast jag vet att om vi hade skaffat en till så hade dte blivit en flicka
Å det känner jag att jag inte vill
Räcker med en Neah, nej vill inte ha två tjejer i tonåren sedan
mycket lättare med pojkar oxå iaf när jag jämför, å när dem som har minst en av vrje jäför, så säger alla att det är lättare med pojkar
Men en liten söt bebis hade jag ju inte tackat nej till
Tyvärr så blir ju dem oxå stora
Nog tjatat om det

Lördagskvällen blev det massa mys, vi var väl hemma runt halv nio
hade tänkt kolla på film
men istället tände vi ljus överallt hade tv avstängd å gav varandra ryggmassage hur länge som hellst
Tills bådas händer värkte, men mysigt var det

I söndes var det ju första advent
Tyvärr skull jag jobba på kvällen, så vi åkte in till stan redan vid ett
å dte var riktigt skönt inte alls mycket folk, å vi kollade igenom hela julmarknaden
Å sedan gick vi å fikade på åhlens, bara jag å m,arcus å barnen
neah sov å vi köpte block å pennor till Kian så han var helnöjd
Å jag å marcus fick tid för varandra
Efter fikat shoppade vi lite
eller mest jag då, köpte lite nya underkläder å Kian fick en jacka
sedan gick vi en runda till å När jag började jobba åkte Marcus med barnen hem till min mamma å bakade lussekatter

På måndan hade vi sovmorgon jag å barnen
sedan var jag duktig å tvättade lite
va på en avlösning sedan i fyra timmar å tiden sniglade sig fram
Glömde helt bort att jag lovat att baka pepparkakor med min mamma eftreåt
kom på det alldeles för sent, så det var bara att hoppa över det
På kvällen tog vi det lungt kollade väl på nån film eller nåt
minns inte riktigt

igår tisdag
jobbade jag dag, var hemma vid halv tre, å iden bara rann iväg, hur snabbt som hellst
Hann knappt med något innan Marcus var hemma vid halv fem
efter vi käkat åkte vi till maxi, skulle hämta ut paket
å passade på att handa lite, Var ju inget som vi direkt behövde
Men ändå slutade dte på över tusenlappen, fattar inte att dte alltid blir så, när man igentligen inte ska handla
Kian fick iaf ett par extra regnkläder att ha här hemma
har ju på dagis, men det är så krångligt att bära dit å hem, känns bättre att ha två då, så är man aldrig utan
När vi kom hem fixade marcus iordning barnen
å jag gjorde knäck
gör alltid det i micron så smidigt tog lite mer än en timme att göra över 200 plus disken å allt sånt
Så lätt å så gott, nu ska jag bara försöka att inte äta upp dem innan jul!
Kollade som vanligt på de desperata hemmafruarna innan vi somnade

Idag är jag ledig
Neah vaknade två ggr i natt å gnällde lite, andra gången tog jag med henne in till oss, kände att hon var brännhet
Så lät henne ligga på mig å sova resten av natten/morgonen
Över 39 graders feber har hon, men dte märks inte hon är exakt lika vild som vanligt ändå
Förstår inte hur de kan ha sån energi trots att de är sjuka
Sover lite mer gör hon
tråkigt när de är sjuka eftersom att man blir så låst
men jag å kian har bakat pepparkakor när hon sov oxå har vi dammsugit å lite sånt
Så tiden har rullat på ganska bra ändå
ikväll ska Marcus repa å jag ska passa på att tvätta, hade ju beställt lite nya kläder(som jag sedan som vanligt glömt bort att jag gjort)
Å dem luktar ju inte så gott när man får dem, så ska passa på att tvätta upp dem.
En tråkig sak är ju att marcus antagligen kommer att bli av med jobbet
Byggbranschen är ju ganska osäker just nu eller väldigt osäker
Hans arbetskamrater har ju blivit uppsagda, så nästa är ju hans tur
Förhoppningsvis klarar han sig iaf tills våren sommaren 09
Lite dåligt är ju att dte är så sjukt lite man får av akassan oxå efter skatt är maxtaket på 11500 som man får ut, alltså knappt nånting alls
Så förlorar ju ganska så många tusen varje månad
men jag kan ju i så fall jobba heltid, om det finns tillräckligt med jobb för mig, för Marcus är ju ändå hemma med barnen då, så de slipper ju massa dagis
Så det känns iaf som om vi klarar oss bra iaf
men det är väl aldrig roligt att vara arbetslös



Lite bilder från idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0