Måndag

Kian fyllde ju år i lördes
Hela fyra år å han blev så tor
enligt sig själv iaf
Jag som hade planerat att bara ha barnkalas
alltså bara för barn å inga föräldrar på dagen
Men det blev inte riktigt så
en del bjöd in sig själva, å en del bad om att få stanna kvar
så dte slutade med att alla var där utan Madde
Kian fick massa paket, men bäst var ju självklart målarböckerna
han är så inne i en målarperiod just nu
vill bara måla hela tiden
Fast vi köpt massa lego å till och med en sparkcykel å en radiostyrd bil, så var målarböckerna bäst
såklart!

Han ville bara måla, inte lea med kompisarna, inte äta korv med bröd å inte ens äta tårta
bara måla
Roligt kalas för de andra barnen
Men självklart att det blev mat å tårta å fiskedamm ändå
Johanna fick agera fotograf
å så här blev det


När alla barn å föräldrar var påväg hem
Kom cissi förbi å gratulerade Kian
Sedan satt vi å spelade mariocart allihopa
Mille å bobby kom förbi en sväng å lämnade spel som de köpt åt mig på ekohallen
spelen brainstorming å på fem sekunder
Så skönt slapp leta själv å fick det hemkört
tack så mycket

Senare kom ju även min familj å gratulerade Kian
så fram med ny mat å ny tårta
Å mer bilder
Å självklart mer paket
Fick ännu en målarbok, så man kan ju gissa vem som var glad
Bilarna legot å byggsatserna med sånnadär trägrjej(brio) med verktyg å muttrar å sånt var inte alls lika roligt


På kvällen hade vi myskväll jag å Marcus

Söndagen jobbade jag , skulle jobbat 7-12 men fick stanna till 12.30
En halvtimme mer eller mindre spelade ju inte nån roll
När jag kom hemvar Micke där å grattade Kian(marcus pappa)
han fick mer sånna byggsatser, en som man kunde bygga en kran av
Å ett datorspel
Jag plockade upp delarna ur förpackningen å började bygga
Micke sa då, man ser ju varför du sa att Kian ville ha sånt här
när det igentligen är du som vill ha det å leka med
Men sånt 'är ju skitkul
Tycker allt sånt man kan bygga med är skitroligt, lego, tåg-bilbanor å byggsatser
det är knappt så Kian får vara med när jag sätter igång

Marcus passade på att sticka iväg en runda å repa
Å på kvällen när barnen somnat spelade han Fable, å jag gjorde typ inget alls

Idag är dte ju måndag
Tänkte vara snäll å låta Marcus få sova ut lite
så gick upp när barnen vaknade
försökte vara så tysta som möjligt
men det är ju inte alltid så lätt att hålla barnen tysta
Så när vi ätit å klätt på oss
tänkte jag att vi kunde gå till maxi å handla
för då skulle det ju vara lugnt å tyst å han kunde sova ostört
Tyvärr låg Neahs vagn i bilen
Å tanke på att plocka upp den var inte så lockande
men vi har ju kians "gamla" vagn i källeran
Så tog den
Tänkte inte riktigt på att vi har plockat ur selet å satt fast i Neahs tripp trappstol
eftersom hon är en riktig klätterunge som aldrig är still
inte för att dte hjälper för hon är ju hal som en ål å krånglar sig ur selen hur hårt man än spänner

Aja, Halva vägen till maxi gick hur bra som hellst
sen började hon kräla å ställa sg upp,
så hon fick gå en bra bit
sen vart det lugnt igen
Framme på maxi, ville hon ju absolut inte sitta i vagnen, så fick gå en bit därinne
sedan köpte jag grejer som jag mutade henne med så hon satt i vegnen å pillade med dem
Å allt funkade skitbra
Dem fick bananer att äta med, alla barn får ju det på maxi
det är värkligen skitbra
Vi handlade allt gick hur bra som hellst
var ju en del, så vagen var ju ganska överlastat när vi kom ut
sedan skulle alla kläder på igen, vilket tar sin tid, särskilt när barnen springer åt varsitt håll
men kian var duktig å lämnade in den lilla vagnen han hade kört å fick hjälp att plocka ut femman å så
Kom då på att jag glömt köpa cigg å neah hade ju sprungit bort till brandbilen å ville jättegärna åka
så tänkte växla penagr å så med
Barnen fick åka brandbilen å var hur glada som hellst
men när den tog slut, var ju neah inte världens lyckligaste unge precis
men gick med på att sätta sig i vagnen ändå
men efter att vi hade börjat gå hem å kommit typ hundra meter så ville hon inte alls vara i vagnen
Å med alla grjer fanns det inte en chans att hon skulle kunna gå själv å jag skulle kunna hålla uppsikt bra
så resten av hemvägen skrek hon å krälade runt för att kom ut
Ena sekunden hängde huvudet nästan i marken å nästa sekund var dte fötterna som släpade i å nästa var det rumpan som var utanför
försökte stressa hem så gott det gick, Kian sprang jämte mig å hon låg å krälade å skrek i vagnen
det blev ju inte bättre av att Kian sprang så han tappade skon å stupade på magen, jag kunde inte släppa vagnen
för då skulle den välta så överlastad var den
så hemfärden var mer eler mindre kaos
å jag lovade mig själv, att aldrig mer använda den j*vla vagnen mer
inte utan sele en gång till
Aldrig

marcus fick iaf sovmorgon

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha

2008-12-29 @ 12:54:26
URL: http://aboutvanity.blogg.se/
Postat av: Cissi

jag säger detsamma. HAHA! sjukt jobbigt det lät me sjukt kul å läsa om :)

2008-12-29 @ 17:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0