Lördag

Borde kanske inte ha veckodag som rubrik eftersom att jag tydligen är så dålig på att hålla kol på vilka dagar det är, sist skrev jag ju onsdag, men upptäckte att det var visst tisdag när jag skrev det
Aja, man kan ju inte hålla reda på allt

I onsdes jobbade jag heldag, slutade fyra, marcus slutade två, så dte var han som hämtade barnen
så eftersom att jag inte skulle hämta dem, passade jag på att ta en runda på stan
Köpte duk till köksbordet en röd nu till jul pluss en svart att ha sen
köpte även en jättefin adventsstjärna å en ny mascara till mig, sedan orkade jag inte mer, så mycket folk
Skönt att ha alla julklappar färdiga sedan länge, så man slipper stressa runt bland allt folk
 så här såg stjärnan ut iaf
På kvällen repade Marcus å jag minns inte alls vad jag gjorde, men antagligen pratade jag väl i telefon med nån

Torsdagen jobbade jag till två på, å efter jag slutat tog jag en runda på hm, köpte lite kläder till Kian, eftersom att han tydligen hade växt massa under natten
Kändes iaf så, helt plötsligt var massa kläder för små
Konstigt att det alltid blir så över en dag
Köpte iaf 2 t-shirtar, tre långärmade tröjor, en pyjamas å en halsduk
Sedan stressade jag till dagis för att inte komma allt för sent
kian blev glad för sina nya kläder
Hade ju jobbat till fyra resten av veckan så riktigt skönt att sluta tidigt
å ha mer tid med barnen
På kvällen kollade jag å Marcus på prisonbreak å åt massa nötter

Fredagen var det ju lucia på dagis, så upp tidigt fast alla var lediga, för redan halv åtta ksulle vi vara där
Å när vi kollade ut genom fönstret så var dte massa snö
så underbart!

Barnen blev riktigt glada, neah till och med skrattade åt snön när vi kom ut

Kian var pepparkaksgubbe i luciatåget på dagiset
Så här fin var han

Efter luciatåget åkte vi till maxi å storhandlade
Sedan hem, packa upp snabbt å äta
för att sedan klä på oss massa kläder för att åka pulka
Åkte pulka med barnen i backen utanför mina föräldrar, båda skrattde som bara den
å jag å marcus byggde en jättestor snögubbe

man hinner mycket när man går upp tidigt, för när vi kom in till mina föräldrar efter att snögubben vart färdigbyggd, var klockan inte ens elva
Vi lämnade barnen där en stund med mina föräldrar, hade ju bokat tvättid så åkte hem å la i tvätten å sedan shoppade vi dte sista till julpysslet
När vi hämtat barnen å fått Neah i säng
så pysslade vi, Kian tröttnade som vanligt ganska snabbt å ville hellre kolla på film
men jag å Marcus satt kvar å pyssladeå pysslade å hade mysigt
Kian kom å hjälpte till lite då å då
Så här mysigt hade vi iaf:

blev iaf lite grejer att hänga i granen

När neah vaknat å vi alla fått mat i magen gick vi å köpte gran
hittade ingen jättefin, förra vi hade var ju så fin, aldrig sett finare gran å många som var här berömde den
men nu var vi ju ute ganska sent men ska man ha gran så ska den ju vara riktig
Annars har jag ingen alls

Efter vi fått hem granen så packade vi till barnen å sånt
Å åkte å lämnade dem till min mamma, som skulle ha dem över natten
Lämnade dem strax innan de skulle lägga sig
Sedan åkte vi in till stan fikade å gick en runda oxå gick vi på bio
Så riktigt mysigt hade vi det

Sov till ungefär nio idag, å efter vi gjort oss iordning så köptevi frallor på maxi å åkte till mina föräldrar å käkade frukost
Sedan gick vi på loppmarknad skule gå på flera, men marcus fck så ont i huvudet så vi åkte hem istället
Marcus åkte å köpte mariokart till wii, med Kian som han fick såntbilspel med ratt
Å Marcus mamma kom hit å vi käkade mat tillsammans å sedan spelade allihopa spel
Kian tyckte dte var jätteroligt, å ajg å marcus med, så vi vet ju vad vi kommer göra när barnen somnat
Jag passade på att nätshoppa lite till barnen, på hms rea, man fick ju 20%extra rabatt så köpte tre klänningar till Neah å fyra t-shirtar till Kian
Rensade ju ur deras gaderober i torsdes å fyra stora påsar med för små kläder fick gå till mrorna å frälsningsarmen
Så då kunde jag köpa lite nytt med gott samvete
Å nu ska vi kolla på Wall.E, köpte den igår på maxi å äta lördagsgodis med barnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0