Fredag

Ännu en vecka har gått
Så dålig på att skriva ju, men vi har ju inte på datorn så ofta numer
Kollar mest mejlen typ var tredje dag
Men borde skriva oftare, eftersom att jag hinner glömma vad vi gjort

Iaf, i söndes jobbade jag
kian var på barnkalas hos kevin å hade roligt iaf
På kvällen kolllade vi som vanligt film

Måndagen jobbade jag kväll på
Så dagen tillbringades med barnen, å så skönt tat baar vara hemma med dem
Leka å mysa å bara njuta av dem
Nästan så man saknar att vara föräldraledig
Med Kian älskade jag att vara föräldraledig, tyckte dte var helt underbart att bara vara hemma
Å se hur han utvecklades å  ha all tid
Men att vaar föräldraledig med två barn var ju inte riktigt samma sak, självklart att det var underbart, men med ett barn är dte så lätt
så små barn är ju aldrig jobbiga heller, det är ju bara roligt å mysigt å så lätta att tillfredställa och underhålla
men ett äldre barn är ju inte lika lätt att tillfredställa, när de börjar komma över två-tre år krävs ju lite mer för att underhålla dem å med två olika viljor å två helt skilda åldrar krävs det lite mer
Sedan har man ju det där ständigt dåliga samvetet fö att man inte tycker att man har tillräckligt tid enskilt för barnen eller lika tid till uppmärksamheten
med ett barn är allt sånt så lätt, för man har ju baar det
Med två så är det ju inte så
Första barnet  har man ju hela tiden all tid till det
men så blir det ju inte med andra

På tisdagen jobbade jag med kväll
så där blev dte samma sak, vi var bara hemma å lekte å bara njöt
Känns dock lite dumt att lämna dem så kort tid på dagis, nästan bara där å vänder innan Marcus hämtar dem

På onsdagen jobbade jag bara på morgonen 7-10
Skönt att sluta så tidigt
Passade på att tvätta efter jag hämtat barnen
Å vid ett kom Jejje hit, fixade henns hår oxå fikade vi
å spleade Mariokart med kian
När Marcus kommit hem å vi käkat
Lämnade vi barnen en snabbis hos min mamma
skulle ju till gyn, för cellprovskoll
cellförändringarna var borta, så nu kunde jag vänta ett år till nästa besök
så dte var ju skönt

Torsdagen jobbade jag dag 7-13 på
Så har vart mycket fritid den här veckan
vilket har vart väldigt skönt
Passade på att städa lite efter jag hämtat barnen
marcus repade ju som vanligt
Å när han kom hem hade vi myskväll, alltås ingen tv utan abar vara med varandra

Idag har vi vart lediga båda två
Det var julfest på dagis så lämnade barnen
Å åkte till eurostop
marcus klippte sig å jag shoppade lite till barnen, lite nya pyjamasar å sådär
När vi var färdiga där ringde dagis å sa att Neah var hostig å gnällig så vi hämtade upp henna, körde inom siba för att byta en grej
Å sedan åkte vi till maxi å storhandlade
Så mycket folk, bara jobbigt med så mycket folk, emn man måste ju ha mat
Tog ganska lång tid, så efter dte var´det bara att hämta Kian på dagis
sedan tog vi in granen å klädde den, hade ju planerat att göra dte idag
så nu luktar dte jul här å man får mer julstämning
Jag trodde neah skulle vara på julpyntet å sånt mer, när vi julpyntade å tog fram alla tomtar å sånt
så satte jag även rfram den lilla granen på Kians rum, Neah var med å hjälpte till å jag sa till henne en gång att granen är jättejajja
å hon har inte rört den alls, därimot har hon pillat lite smått på några tomtar, men har ju inte sagt jajjaj om varenda en,
å nu när vi klädde granen så pillade hon inte alls när dte var färdig
Lite förvånad faktiskt, då jag trodde att vi skulle behöva tjatat jajjaj hela dagarna
efter vi fixat allt det sista här åkte vi hem till madde å Marcus å hälsade på dem
barnen lekte å hade skitkul å vi satt å pratade om allt möjligt, så skönt med barn i samma åldrar
då de leker så bra ihop
Å att dem har Alvin med så jag får mysa å leka litemed honom så jag stillar mitt bebissug
Vi var där till halv åtta så barnen däckade direkt när vi kom hem
Neah vaknade efter en stund hostade så mycket å när jag tog upp henne hostade hon till å kräktes upp massa slem
Blev först rädd att hon skulle vara sjuk, men helt säker på att dte bara var slemmet som behövde komma upp

Nu sover dem gott båda två å jag å marcus ska kolla på film

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0