Fortfarande måndag

jag känner verkligen att det är min dag idag

efter vi käkat mat, åkte vi till eurostop
när vi skulle gå ut, sprang Kian över till andra sidan å skulle öppna neahs bildörr, lyssnade inte när vi sa nej
Så han riktigt smäller upp dörren
rakt in i bilen jämte
värsta märket kan jag ju säga, vi plockade ut barnen å Marcus körde å parkerade på en annan plats
Elakt jag vet, men hur många andra har inte gjort så?

Väl inne på Eurostop var det ju hur mycket folk som hellst, plus ytterligare några till
Vi fick köpt dte på systemet vi som vi sulle ha
Å jag hade ju lovat kian att kolla på br
Så jag tog barnen, neah sov ändå, medan M;arcus gick å kolla rean
jag har verkligen ingen lust att trängas med alla för att kolla rea,
särskilt inte med barnen med
Inne på br, så hade vi bestämt att Kian skulle kolla vad han ville ha
för vi har ju bestämt att eftersom han var så duktig å gav snutten till tomten ska han få välja exakt vad han vill i leksaksaffären
Vi gick runt å kollade på varenda grej, å på alla häftiga grejer(enligt mig då)
sa jag vill du inte ha en sån här
Han svarade nej på allt,
Nej till en radiostyrd Wall-e, nej till dinousarie grejer, nej till benten action gubbar, nej till alla bilar grejer
ja verkligen nej till allt
Tills vi kom till målargrejerna, då ville han ha en målarbok med petson å findus
men det ville inte vi, så då fick det vara
Det är alltid så att när han väl får välja, då ska han aldrig ha nåt

Istället shoppade Marcus nån grej på teknikmagasinet
Nån radiostyrd stridsvagnsgrejs som man skulle skjuta på varandra med, å när man blir träffad så får man en stöt
han kom å tyckte att vi ksulle köpa den till Kian
å jags a, dte är du som vill ha den va
Å det erkände han ju ganska snabbt
Å nu sitter han å pillar med det

Iaf, efter eurostop, bestämde vi oss eller snarare jag för att vi skulle till banken på nyhem
jag ville ju sätta in julklappspengarna på våra konton
När vi kom in, var där ju oxå ganska mycket folk
Tog lappen, 30 nr före
Å marcus ville gå hem
Men jag sa det går säkert snabbt, fast bara två kassor var öppna
efter fem minuter tröttnade barnen, eller mest Marcus å åkte hem till mina föräldrar
kvar satt jag
Å efter en timme eller så, var det äntligen min tur
Så jag går fram å tar fram pengarna å säger att jag ska sätta in dem på mitt å kians konton
hon frågar om jag kan kontonumrena i huvudet
det kan jag ju självklart inte
Tyvärr så har bankh*lvetet  nåt tekniskt fel då
så de kan inte gå online, å kan inte kolla upp konto nr
Å jag bara Du skojar med mig va?
Stelt svarar hon nej
men efter mycket om å men så lyckades jag lösa det iaf, genom att sätta in dem på ett annat konto som jagkunde nr till
å ringt runt å frågat efter personnr å så där
men nu är pengarna inne!

Blev lite fika hos min mamma oxå
Neah fick för sig att drickakaffe i ett obevakat ögonblick
å ni förstår säkert vad det innebär, kaffet var iaf kallt, men kläderna var ju väldigt blöta
Å inga extrakläder med
så det var bara att upp på vinden å rota fram en tröja som min lillasyster hade i samma ålder
Men det löste ju sig iaf!

nu har vi precis käkat

å ikväll ska vi göra det underbara som vi skjutit på ett bra tag nu
Tvätta

Så jag riktigt längtar tills klockan blir sju

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0