Lördag

i natt sov Neah som vanligt, inget ätande, men lite gnäll efter napp. det är ju nackdelen med nappbarn, när de är så här små, för de kan ju inte leta upp nappen själva, ofatast ligger hon ju på alla napparna. Vi har ju tre-fyra stycken liggandes i sängen för att hitta dem lätt när hon vill ha en.

Försökte verkligen att inte väcka Marcus imorse, tänkte tat han skulle få sova ut för en gångs skull. Hon vaknade ju nångång vid sju, å vi somnade efter ett iaf, kollade på nån film. Var typ skräckfilm, riktigt äckligt var dte, inte så att man blev rädd, utan mer att man fick se så äckliga saker, var så verkligt. Förstår inte ens hur man kommer på tanken att göra en så sjuk film. handlingen var ju självklart inte allt för verklig, men det var äckligt iaf.

Så jag gick ju upp vid sju, har slutat amma amma nu, sedan igår, båda tröttande, både jag och hon, mest jag kanske, men nu sedan hon har börjat ta flaska å vant sig vid den. Suger hon ju på ett helt annat sätt, mycket hårdare. dte är ju inte samma flöde i brösten som i flaskan, å hon suger väl hårdare för att dte ska komma mer. vilket gör riktigt ont kan jag ju säga. så då bestämde jag mig att dte fick vara nog. Men inte så roligt att behöva gå upp å fixa välling så tidigt, särkilt när man är van vid att bara lyfta över henne i vår säng å ligga å halvsova medan hon äter.

Vid åtta halv nio somnade hon om igen. Pratade lite emd Sandra på msn och måste säga att dte är riktigt starkt jobbat av dig och grattis eller vad man nu säger. Vi får se vad som händer idag, får se vart tiden tar vägen å så.
Efter pratstunden på msn, beslutade jag nmig för att påbörja min färgning av håret, tar ju lite tid, att både färga utväxt å sedan lägga folieslinger på sig själv. Trodde ju att hon skulle sova en stund. men när jag har lagt i färg i halva utväxten, hör jag att hon är vaken. men ligger fortfarande nöjt i soffan. jag ångrar att jag påbörjade färgen, medan Marcus fortfarande sov. Blir ju aldrig bra när man stressar. men fick springa lite emellan toan å vardagsrummet, så hon inte skulle bli ledsen å Marcus skulle kunna sova vidare.
får se hur dte blev, känns inte så bra. men men jag får ju skylla mig själv, som alltisd ska göra allt när jag är ensam.

Tror jag klarar allt. ha ha

Neah, har verkligen upptäckt friheten med gå stolen, hur hon kan rör alla roliga saker, högtalarna till surondsystemet, som hon gärna kastar i golvet, å sladdarna till dessa + sladdaran i sidan på tv;n, växter, prydnadsgrejer, skrivaren å allt annat som hon inte får röra. Tycker även det är jättekul när man säger till henne att dte är aja. lycklig är hon som bara den när hon upptäcker allt nytt hon kan ta på och smaka på. å kian är ju rätt bra på att hetsa henne till det.
Längtar verkligen inte tills hon börjar röa sig själv.

Nä nu måste jag nog leka med henne lite innan hon river allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0