Eftermiddag


Vi gick till gruppen iaf.
Kian ville verkligen gå dit, men idag var dte bara jag å madde där, var rätt skönt faktiskt, nu när jag var så trött.
Man kan ju prata lite mer när dte är lungt.
Pratade lite om syskon å så på gruppen hut ätt man ska ha mellan barnen. jag har ju alltid sagt innan före jag fick barn att jag har velat ha dem jättetätt, å när Kian föddes ville jag ju blir gravid direkt, men det gick ju inte.
Alltså första året är ju aldrig några problem, dte är ju då det är lättast att ha barn, då är dte ju bara massa mys å underbart. kan förstå att dte inte är så om man får kolikbarn. men annars är ju bebisar inte jobbiga alls.

Å får man barn jättetätt, slipper man ju avundsjukan från det äldre barnet, för den har inte kommit så långt i utvecklingen. Båda sover fortfarande middag, så man kan vila lite på dagen själv. Det är lättare att leka med två små barn för de är mer på samma nivå, man slipper ångest för att man inte har samma tid för båda barnen, eftersom att det är lättare att ha dem tillsammans.

Ok, dte är ju alltid fördelar å nackdelar med allt, Så som vi har dte nu, som jag är jättenöjd med, är ju att Kian kan hjälpa till mer på grund av att han är nästan tre år äldere än Neah. han är jättegullig å tröstar henne, han kan syselsätta henen medan man duschar, han hjälper till att öpnna dörrar, å han klarar sig själv, kan äta själv, klä på sig själv, leka själv, titta på en film Och kan säga vad han vill å hur han vill ha det.
Men Neah och han kommer ju kanske inte ha så roligt tillsammans som de skulle haft om det bara skillde ett år på dem.


Efter gruppen ville Kian som vanligt gå till mormor, men hon jobbade ju så dte gick ju inte.
men vi bestämde att vi skulle köpa glass istället.
Trött var han, för han somnade på ståbrädan på vägen hem.
Förstår inte hur man kan stå upp och sova.
men han klarar ju dte hur bra som helst.
Köpta varsin lakritspuck på videomix, så gott, fick nån rabatt kupong att när man hör köpt fem gb nyheter så får man en gratis. Sånt är ju alltid bra.

När jag kom hem ringde jag L, vi pratade lite å så.
Sedan var dte dags att fixa middag till oss, äta å så.
Å nu måste vi snart hitta på nåt, gå ut lite så neah får sova i vagnen å kian får leka lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0